jueves, 16 de febrero de 2012

Jocs realitzats a classe per fomentar el Pensament Matemàtic


Primer treball:














Aquests jocs s'han realitzats a classe, per tant, podem dir que són fets a mà.


Amb aquets tipus de joc els nens poden desenvolupar els criteris d'espai, forma i dimensions, els quals també serviran com a base per a l’idea de volum, contingut, etc.
Tot això prepararà l'ingrès dels petits al món de la competència matemàtica.
Així doncs, amb aquesta unitat el nen anirà adquirint una sèrie de coneixements, conceptes, aptituds i hàbits que li aniran introduint al món i en l'entorn en el qual més tard haurà de desembolicar-se.


A més a més, s’introdueix al nen en el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic , el coneixement de les figures geomètriques bàsiques i els colors.
D'aquesta manera, ressaltem la necessitat de l'ensenyament de la geometria en l'àmbit escolar, ja que el coneixement geomètric bàsic és indispensable per desembolicar-se en la vida quotidiana: per orientar-se reflexivament en l'espai; per fer estimacions sobre formes i distàncies; per fer apreciacions i càlculs relatius a la distribució dels objectes en l'espai…
Tanmateix, la forma geomètrica és també un component essencial de l'art, de les arts plàstiques, i representa un aspecte important en l'estudi dels elements de la naturalesa.


Per finalitzar, m'agradaria destacar una frase de Galileo Galilei: "Les matemàtiques són l'alfabet amb el qual s'ha escrit l'Univers".




Segon Treball:








En aquests tipus de jocs, el rol de l'educador serà:
- Proporcionar als infants el material.
- Observar, verbalitzar i escoltar.
- Proporcionar la seguretat afectiva.
- Animar l’activitat.
- Prendre notes per desprès avaluar.


D'aquesta manera, la nostra principal font d’avaluació serà l’observació, que farem diàriament i en primera persona, per tal d’extreure informació i prendre decisions. Així doncs, ens farem les següents preguntes:
- Què avaluem?
- Com avaluem?
-
Quan avaluem?


A més a més, en finalitzar tot el procés, hem de ser autocrítics respecte a la metodologia escollida, sobre la seva adequació a les activitats, edat dels nens, consecució dels objectius o adquisició de nou vocabulari. Per tant, realitzarem una autoavaluació.


Per finalitzar una frase:
“La buena didáctica es aquella que deja que el pensamiento del otro no se interrumpa y que le permite, sin notarlo ir tomando una buena dirección.” (Enrique Tierno Galván).

No hay comentarios:

Publicar un comentario